The Greenbee

FAQ

FAQ

Waarom is thegreenbee.nl opgezet?

thegreenbee.nl is opgezet omdat de makers zagen dat het kopen van verse eerlijke producten direct bij de bron populair is onder een grote groep mensen en steeds populairder wordt. Er was echter geen platform wat in één oogopslag alle mogelijke locaties in kaart brengt en waar je ook instaat bent met de boer te communiceren. Daarbij vinden de makers dat de boeren, telers en vissers via andere kanalen niet in alle gevallen een eerlijke prijs ontvangen voor hun producten en ook de consument in veel gevallen een te hoge prijs moeten betalen voor deze producten. In veel gevallen verdient de tussenhandel meer aan de producten dan de boer, visser of teler zelf, dit zorgt ook dat de consumenten er teveel voor betalen. De makers willen dit graag doorbreken en de boer instaat stellen een grotere groep klanten te bereiken.

Kost thegreenbee.nl mij geld?

Nee, als je consument bent kost thegreenbee.nl je geen geld. En ook als boer kun je een gratis account aanmaken. Wellicht dat als thegreenbee.nl in de toekomst steeds meer bijdrage levert aan de boeren, telers en vissers, er aan hen een bescheiden vergoeding wordt gevraagd. Doel is en blijft echter om dit initiatief eerlijk en betaalbaar te houden.

Hoe werkt thegreenbee.nl voor mij als consument?

Als consument kun je op eenvoudige wijze zien waar bij jou in de buurt of elders in het land verse producten van de teler, de boer of de visser, rechtstreeks aan je worden verkocht. Ook kun je zoeken op een specifiek product, zodat je eenvoudig kunt zien waar deze in de buurt worden verkocht. Als je lid wordt profiteer je van andere handige functionaliteiten zoals het volgen van je favorieten adressen of het reserveren van bepaalde producten.

Hoe werkt thegreenbee.nl voor mij als aanbieder?

Als aanbieder kun je gratis een eigen account aanmaken. Met dit account kun je aangeven welke producten je verkoopt wanneer je open bent en waar je te vinden bent. Verder kun je via thegreenbee.nl aankondigingen printen voor aan de weg en in de winkel. Ook kun je je producten dagelijks updaten en je klanten lid laten worden en zichzelf aan je laten linken. Op deze manier wordt je instaat gesteld om direct met ze te communiceren en ze op de hoogte te houden van nieuwe ontwikkelingen. Na opening van je account wordt je direct op de kaart gezet en ben je bereikbaar voor alle mensen op de website.

Worden er enkel seizoensproducten aangeboden op thegreenbee.nl?

Omdat alle verkopende locaties die worden getoond producten zelf verbouwen, kweken of produceren worden er hoofdzakelijk seizoensproducten aangeboden. In sommige gevallen bieden locaties ook andere authentieke producten aan, er kan daarom niet uitgesloten worden dat er enkel seizoensproducten worden aangeboden.

Kan ik als lid helpen thegreenbee.nl tot een succes te maken?

Doordat je al lid bent geworden draag je al bij aan het succes van thegreenbee.nl. Vanzelfsprekend kun je ons helpen door collega aanbieders aan te melden of nog meer consumenten naar de site te verwijzen. Als consument kun je je steentje bijdragen door andere plekken waar je lekkere een eerlijke producten kunt kopen op te geven. Ga hiervoor naar de button ‘nieuwe locaties aanmelden’.

Als ik interessante ideeën of toevoegingen heb voor deze website waar kan ik deze dan kwijt?

Zeker, heb je een goed idee of functionaliteit die je graag toegevoegd ziet worden aan thegreenbee.nl, mail naar info@thegreenbee.nl. Wij staan met ons team klaar om te kijken of het haalbaar is. Zoals gezegd het netwerk is 'voor en door leden'.

Is het mogelijk te adverteren voor mij als aanbieder?

Je moet je eigen aanbiederpagina zien als voortdurende advertentie richting bestaande en nieuwe klanten. Zorg daarom dat je er de juiste informatie op zet en je regelmatig updates van je assortiment post. Het is niet mogelijk advertenties te plaatsen op thegreenbee.nl. Wel kunnen we je in de rubriek uitgelicht laten opnemen. Voor meer informatie hierover verzoeken we je te mailen met info@thegreenbee.nl.

Is er iets geregeld voor transport tussen boeren om zodoende een groter assortiment aan te bieden richting de klanten?

Dit wordt voorlopig nog niet gefaciliteerd door thegreenbee.nl. Regel is dat hier in de toekomst enkel in ondersteund wordt als producenten of boeren dit zelf graag willen. Doel van het netwerk is namelijk dat de boer, teler of visser altijd zelf in contact blijft met de consument en deze macht niet meer gaat richting tussenhandelaren. Heb je hierover suggesties of vragen mail met info@thegreenbee.nl.

Zoekt thegreenbee.nl partners?

Iedereen die zich aanmeld zien wij als een partner om dit groene initiatief tot een succes te maken. thegreenbee.nl zoekt ook partners die meer willen doen, zoals bijvoorbeeld het sponsoren van dit platform. Wel zijn we kritisch, we hebben namelijk als regel om reclame te maken voor de leden, doormiddel van het ontkoppelen van hun informatie en producten richting de consument.

Is mijn privacy gewaarborgd?

Absoluut, we zorgen ervoor dat niemand bij je persoonsgegevens kan en we zullen je persoonsgegevens ook nooit aan anderen doorgeven. Zijn er mensen op het forum actief die daar niet thuis horen geef dit dan direct door aan thegreenbee.nl. Lees hierover ook de gebruiksvoorwaarden.

Ik wil graag samenwerken met andere aanbieders is dit mogelijk?

Ja dit is mogelijk, sterker nog thegreenbee.nl helpt je hier graag bij. Mail naar info@thegreenbee.nl voor meer informatie.